tisdag 11 mars 2014

Teknik, bilder och animoto

Jag tycker att det är spännande med teknik men om jag ska lära mig måste jag få ta det i egen takt. Det finns så många verktyg nu för att göra saker intressanta och för att visa bilder. Min nya telefon är väldigt initiativrik och kopplar ihop sig hej vilt med mina bilder som finns lagrade någonstans. Rätt vad det är så pluppar det fram en ny liten film som den har totat ihop. Tur att min fotobas inte innehåller några pinsamheter. Det är mest blommor och katter :-)

Nu när våren är på väg att kämpa sig fram så tänkte jag mig en liten motviktsvideo - mest för att jag råkade ha en mapp med höstbilder att tillgå när jag ville testa hur animoto.com fungerar. Jag ägnade en stunds irritation åt att inte få det att fungera på min mobil (flash är tydligen ännu inte en av mobbens kompisar) innan jag övergick åt att låta datorn göra jobbet.

Höst med hjälp av animoto

Nu går jag ut i vårsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar