tisdag 19 februari 2013

Pyssel och papp...

Även om jag gärna samlar på mig saker och har väldigt svårt med att slänga någonting alls så jobbar jag på det. Saker, lappar, biljetter är alla påminnelser om att jag är en del av livet och de hjälper mig att ta tillvara på det. Det är viktigt att leva i nuet och att njuta av livet när man är mitt i det, men utan blickar bakåt i min egen historia och blickar mot framtida projekt blir just nuet en sådan liten del. 

I vårt hem försöker jag (får jag) hålla mig till ett rum och då är det gästtoan som gäller. Där kan jag ha diverse pyngel, väldoftande tvålar och lavendelbuketter. Det senaste tillskottet är en flexibel anslagstavla där vackra bilder kan samlas, samsas, inspirera och hjälpa mig både att minnas och se framåt. Just nu minns jag resor, renovering, Frankrike, vacker konst och katter. Min älskade sambo är mitt i mitt liv där tillsammans med mig så det är klart att han ska ha en central plats.

Apropå minnen och pyssel så rekommenderar jag den här länken till Galenskaparnas pysselverkstad. Julpyssel men det funkar väl nu när det är så mycket snö :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar