onsdag 20 februari 2013

Längtan i en blick


Katterna längtar också. Det finns ingen som kan se lika ynklig ut som Saga när det är dåligt väder ute.  Singha gnäller högt och ljudligt på oss men just nu gäller det mest att få klättra upp överallt - upp på hyllor, garderober, kylskåp och gärna upp genom taket. Det är en konsekvens av att det är tråkigt att vara inne. För ute kan de ju inte vara när det är vinter eller dåligt väder, trots att luckan är öppen och de får göra som de vill. 

Ur våra katters synvinkel är det dåligt väder när det regnar, blåser, snöar eller är kallt. Vore jag katt skulle jag nog också sitta på fönsterbrädan och titta anklagande på min husse eller matte. Det hela speglar även min syn på tillvaron också just nu. Även om jag vet att det skulle göra mig gott med en promenad så inspirerar inte vädret precis. I alla fall inte idag. Jag tror jag ska ta mig ett snack med någon av katterna - jag kanske kan komma undan med att skylla vädret lite på dem ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar