onsdag 3 april 2013

Sol och framtidshopp

Många arbetsdagar är så intensiva att jag inte ens noterar vädret utanför fönstret. Under senhöst och vinter är det oftast mörkt både när jag tar mig till och från jobbet. Inte underligt att jag då känner mig fullkomligt dränerad på allt vad energi heter. Därför gläds jag lite extra när nya tider ligger framför mig. Framför oss alla.

På pluskontot finns saker som att jag:
  • vaknar av mig själv på morgnarna och är inte helt förbi av trötthet
  • kan se var jag går på isen fram till brevlådan när jag hämtar morgontidningen
  • ser fina vyer på min väg till arbetet
  • njuter av solen i nyllet när jag tar mig mellan de olika husen på skolgården
  • knatar hemåt i sol  
  • tänker att snart, snart kan eftermiddagskaffetåren avnjutas ute i trädgården
Det enda på minuskontot med sol och ljusare tider är att eleverna ibland blir bländade och att vi då måste fälla ner persiennerna. Vi brukar skämta om dessa vampyrdrag.

Den här tiden är lite som fredag eftermiddag. Då när man har hela helgen framför sig. Nu ligger hela våren, sommaren och hösten framför oss. Tid att vara ute, tid att njuta av väder och växtlighet. Tid att ladda energi. Snön ligger som ett tjockt täcke över hela trädgården men med solens allt mer värmande strålar finns det hopp om snar förändring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar