torsdag 11 april 2013

Welcome to the jungle

En alldeles vanlig torsdag kan bjuda på snårigheter av olika slag.

Först var vi på banken. Det är alltid trevligt även om vi alltid går därifrån med saker att grunna på. Det är så många olika beslut att ta kring sparande, amorteringar, räntor och så det allra svåraste - pensionen. Det är verkligen en djungel med alla olika delar och hur man kan fördela och förvalta sina stackars ören. Tur vi har en bra bankman.

Djungel nummer två är en plats med många djur av allehanda slag. Jag brukar kalla den "Safariparken" och det är sträckan Åtvid - Bestorp. Det är mest hjortar men idag såg jag även två tranor som stod och åt ute på ett fält. När jag kör och det är ljust ute är det bara mysigt och ett härligt skådespel. Jag stannade flera gånger bara för att njuta av vyerna.  På vägen hem träffade jag på veckans andra grävling. Det var en ullig rackare och tack vare att vi båda var snabba (jag med min reaktionsförmåga och den på foten) kunde den fortsätta sina nattliga äventyr.

Lite suddiga men ändå ett tjusigt inslag ute på fältet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar