lördag 9 mars 2013

Ibland biter varken segdragen vinter eller bananen på humöret

Idag tillbringade jag säkert 30 minuter ute i solen och då närmade jag mig det som skulle kunna kallas för trädgårdsarbete. Yes!

Det var helt tomt på ved inomhus jag fick bära in ett par famnar så att jag kan fortsätta mysa på kvällarna. Jag och jag förresten, katterna tycker också att det är mysigt medan sambon nästan alltid tycker att det är för varmt. Helst eftersom våra omtänksamma små missar gärna tar alla tillfällen i akt att agera filt åt honom. Vi har lite dålig pli på de små busarna så har de lagt sig i någon typ av blockerande ställning så sitter vi oftast kvar. Han tiger och lider in i det längsta (en mjukis) men ibland får jag förbarma mig och ta en tur ut till köket. Våra katter är aldrig svårflörtade när det gäller att äta torrfoder, så om någon närmar sig köket passar de oftast på att rusa dig för att vara på säkra sidan.

Fåglarna fick även påfyllning ute i äppelträdet, något som raskt skulle löna sig i form av tre fina gula fåglar av modell mindre vilka glatt smaskade i sig av diverse frön.

Så till trädgårdsarbetet - jag inspekterade de stackars slokande snödropparna samt plockade fram en del krukor och lite fler planteringskärl från boden. Under kvällen åkte sedan ytterligare några fröer ner i såjord. Jag ska göra mitt bästa för att förvalta de fröer min omtänksamma granne så frikostigt delade med sig av.

När himlen är strålande blå och solen värmer hoppar livet automatiskt upp några snäpp på positivitetsskalan. Då kan inte ens en flinande banan rå på mitt humör.



En av mina favoriter från årets festival

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar