söndag 17 mars 2013

Sol, laddade batterier och att vara vuxen

Den gångna helgen har varit skön och avkopplande på flera sätt. Solen har visat sig från den sida jag önskar så här års och sällskapet har varit på topp. Mentalt hade jag kanske behövt gå in lite mer i mig själv men jag har ändå sett till att få några stunder för mig själv. Vi tio tjejer som hängde i Västervik i helgen känner varandra sedan så lång tid tillbaka att vi inte behöver förställa oss utan kan vara oss själva. Det är en av fördelarna med att vara vuxen. Dessutom får man äta efterrätten först, lägga sig halv elva en lördag och man får ta en lång förmiddagspromenad när andra vill bada. Att vara omringad av människor som vill varandra väl är gott för själ och självförtroende.

Det absolut bästa med att bo på hotell är frukosten. Här kändes det personligt, ombonat och lite finurligt. Blåbärsshot var originellt och små croissanter blir jag lycklig av. Ge mig sedan grape, gott bröd och pålägg att äta till egenkomponerad müsli så förblir jag idel leende när jag greppar min fina tekopp. 

Svältfödd på sol ville jag inte tillbaka in för lite förmiddagsspaande. En rejäl promenad i solen ute på Gränsö lockade mer. Belöningen kom i form av värmande sol och vyer vackra för själen. En vallhund tränades i att samla fåren och en handfull fasaner struttade omkring bland träden. Inte något jag ser till vardags precis. Här är det hjortar och småfåglar för hela slanten.

Mina mentala batterier har fått en hygglig laddningsgrad så jag känner mig redo för ännu en veckas jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar