torsdag 28 mars 2013

Världens sötaste påskkärringar och mystiska paket

Sol, påskledigt från skolan och sol. Känns onekligen som lite tid att komma ikapp med tillvaron och mig själv. Jag som är ineffektiviteten personifierad behöver lite extra tid till det mesta och det är skönt att kunna ta sig den tiden.

Hemkommen från jobbet möttes jag av ett litet mysterium - på trappen står det en påse med ett våffeljärn och en kartong med en matberedare. Mycket skumt då jag inte alls kan påminna mig att jag skulle ha beställt något dylikt. Förmodligen skulle dessa till någon annan och hamnade fel. Hur eller hur så är det i nuläget lite oklart till vem. Hoppas det löser sig av sig självt så att det inte uppstår någon osämja mellan leverantör och mottagare. Jag har slängt ut en blänkare på Åtvids facebook-loppis och rådfrågat tre av världens sötaste påskkärringar - mer kan jag inte göra just nu.

Jag tycker det är mysigt både med busungar vid Halloween och vid påsk. Speciellt om de har ansträngt sig lite extra. Den lilla trojka jag fick besök av idag var bedårande och de hade gjort riktigt fina påskkort. I nuläget utgör detta kort husets samlade påskutsmyckning ... Får blir skärpning imorgon. Då ska de små kycklingarna fram!


1 kommentar:

  1. Mysteriet löst. Förvirrad ung man med leveransuppdrag missade att det var tre och ett halvt år sedan vi flyttade hit ... Utrustningen är nu hemma hos sin rätta ägare :-)

    SvaraRadera