fredag 31 mars 2017

Gänglivet

I morse var det lite trögt att komma ut på promenadrundan men till sist tog jag mig upp och ut. En motivationspodd i lurarna och så var jag igång. Inte heller den hör morgonen stötte jag på någon person. Men det finns andra gäng än de tvåbenta.

Först mötte jag den lilla hjortgänget - våra prospects. De lät sig inte fångas på bild utan hade bråttom till spåret. Bra fart och spänst där.

Väl framme vid Adelsnäs stod det stora, tuffa gänget och väntade på mig. För att vara så många så var de inte särdeles modiga utan de höll sig på avstånd.  Maffigt dock när de radade upp sig och hade allt fokus på mig.



En bit bort rusade det jag tror var en ståtlig räv förbi. Glasögonen var inte på men rörelsemönstret och tippen på svansen uppfattade jag ändå.

Hägern tog ett par svängar förbi mig över vattnet och det fick mig att drömma om att bara sträcka ut och flyga iväg.

Väl hemma kunde jag skåda juniorligan rådjursgänget i kanten av dungen på baksidan av huset. Jag kan föreställa mig att de, liksom jag längtar efter odlingssäsongen.

Vi för en lite ojämn kamp vi åtvidsodlare och de här gängen. Vissa strider vinner jag inte men det kan det vara värt för att få med sig de här naturupplevelserna som en fin start på morgonen.

God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar