fredag 11 april 2014

Solenergi

Tänk vad energin kan återvända när man begåvas med lite sol. Dagen började så grått och kylslaget men så hände det något när det var dags att gå hem från jobbet. Det kan ha hänt tidigare men då var jag helt omedveten om det då jag under dagen mest rörde mig mellan lektioner och påskgodiset på lärarrummet.


Solen bröt igenom moln och regndroppar och värmde riktigt ordentligt. Det var som om den stundande påskledigheten ville visa sig från sin bästa sida. En bra start kan väga upp det mesta.

Jag kände lust att grilla och att få påta lite här och där i trädgården. Humöret åkte upp ett par snäpp och jag kan ha tagit några danssteg över skolgården. Det kändes inte ens jobbigt att åka till Ica och handla. Väl där visade det sig att den goda saltgurkan var tillbaka. Den vita. Provsmakardamen försäkrade mig om att det var ett säkert vårtecken. Jag shoppade naturligtvis.

Vi får se vad veckan har att bjuda på vädermässigt. Det finns sysslor att stå i både ute och inne så det lär inte gå någon nöd på mig. Regntunnan är dock full så det vore helt ok om änglarna skulle kunna hålla tätt däruppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar