tisdag 22 april 2014

Ineffektivitetsursäkt

Här har ni henne. Tjejen med världens längsta ställtid. Ursäkternas mästare. Jag blir så trött på mig själv. När jag väl kommer igång och får vara ostörd eller är under riktig press kan jag få mycket gjort men nu går det trögt.

Idag har jag en beroendeframkallande ursäkt - Breaking Bad. Jag börjar nu närma mig slutet av serien och är helt fast. Det är värre än de droger det handlar om. Bara ett avsnitt till ... Det är fascinerande hur man bara dras in i en serie. Den här är onekligen speciell och bitvis ganska äcklig och brutal men samtidigt så otroligt snygg. Skådespelarinsatserna, fotot, vinklarna, att låta scener få ta tid, replikerna - allt är välgjort.

När den här serien har nått sitt slut är det andra säsongen av House of Cards som gäller innan det blir totalt genrebyte. Planen är att jag då ska grotta ner mig i tidigt, brittiskt 1900-tal. Det gäller att ha en viss bredd ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar