måndag 28 april 2014

Mothugg

Efter gårdagens match med ogräset gick jag på pumpen fullständigt. Besparar eventuella läsare detaljerna. Hur som helst så var det en sorglig stackare som fick inta sängläge under eftermiddag och kväll. Så småningom kunde några vikarieinstruktioner knattras ner så att jag därefter kunde koppla bort arbetet. Det är så det fungerar i skolans värld - eleverna är där och lektionerna fortgår, även om jag inte är på plats.

Idag har jag ägnat dagen åt vila och att äta det jag har kunnat pilla i mig för att återfå energi. Förunderligt hur matt man kan bli så snabbt. Åt andra håller tar det längre tid. Nu har jag bara en envis huvudvärk att kämpa med. Tror minsann jag släcker lampan snart.

Har man nu utmanat sig själv att skriva inlägg under 30 dagar så får man vackert göra det även om det just nu saknas inspiration. Människorna bakom Netflix saknar i alla fall inte inspiration för två av deras originalserier har hållit mig sällskap - Säsong två av House of Cards samt Orange Is the New Black. Dessutom har jag sett på den brittiska kriminalserien Vera. Jag gillar dem alla tre och rekommenderar dem varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar