tisdag 15 april 2014

Påskafint och fina minnen

Matbordet var tills i morse en förvaringsplats. Verktyg, såpa, växter, köksprylar, katter och slippapper samlades i en enda röra. Viss stress uppstod då inför hur påskpyntandet skulle lösas.

Metodisk och målmedveten omflyttning var lösningen. Det är ofta lösningen här hemma. Då kan det dessutom ske märkliga saker som att prylar hittar till rätt plats ;-) Eftersom "rätt plats" just nu saknas för ganska många saker, fick det bli "mindre fel" plats i stället.

För att hitta rätt städfokus är det bara en sak som gäller - Carola. Första och andra skivan brukar göra susen. Nu blev det Steg för steg från 1984 följt av Niklas Strömstedt från -90. Avslutade sedan med flickfavoriten Paul Rein från -86.  Minns så väl när jag fick hans autograf efter en liten konsert i Folkets park i Motala. Det var -87 i juni. På baksidan av autografen har jag skrivit att jag sa till honom att jag tyckte att han var bra och att han tackade, log och gav mig en kram. "Vilket smile ". Drömde mig bort där ett tag... Jag kan inte precis känna igen mig i Foooers, Beliebers eller Directioners men visst var det kul med alla konserter i folkparkerna. Visst var även jag lite smygkär i de där bandmedlemmarna. Sådär kär som det hör tonåren till.

Resultatet blev i alla fall att bordet tömdes och lite påskpynt kunde få komma fram. Punkartuppen,  småhäxorna och så en och annan liten gul kyckling. Det ska nog bli påsk i år med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar