onsdag 16 april 2014

Shoppingfrosseri

Någon gång per år anammar jag ett tämligen osunt beteende. Åker många mil, oftast i bil, med en lista som är nästan lika lång som kvittot jag får med mig ut.

Väl på plats är det bara glada miner och fullt med nöjda kunder. Ett och annat barn kan ha några synpunkter och någon kan ses lätt böjd över sin vagn för att pusta ut lite.

Ullared och då främst huvudattraktionen Gekås är en fascinerande plats. Första gången jag åkte dit hade jag ingen aning om vad som väntade mig. Tv-serien skulle inte börja sändas förrän några veckor senare så det bilder jag hade var helt från min fantasi. Det var tryggt att ha två rutinerade rävar med mig då.

Närmsta liknelsen var nog en gigantisk finlandsbåt. En tax free butik med massor av folk och då och då efterlysningar i högtalarsystemet. Just alla meddelanden från kundtjänst om borttappade vagnar och bortsprungna barn upplevde jag som nästintill exotiskt. Det tog inte lång stund innan jag kände mig på rätt plats. Vagnen fylldes metodiskt. Efter att ha betalat blev vi alla tre förvånande över våra respektive slutsummor. Det blev då en vända till :-)

Idag är det dags igen. Fyra laddade töser styr kosan åt västkusten med listorna i högsta hugg. En är "ullaredrookie" så det ska bli spännande att se vad hon tycker. Jag själv har mycket att spana efter. Misstänker att jag kommer att hitta en hel del av intresse. Jag har bara köpt bra saker. Eller vänta... ett mindre genomtänkt köp har det blivit. Det var nog den allra första gången. En alldeles fluffig och gosig och väldigt rosa rattmuff. Jag klarade inte av att få den på plats på ratten och G vägrade hårdnackat att hjälpa mig. Jag fortsätter fråga med jämna mellanrum men svaret är ständigt detsamma. Nu vet jag inte ens var jag har den. Lika bra det kanske.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar