söndag 27 april 2014

Jakten på plantorna

Sol ute och det bara knakar av tidig växtkraft. De goda kämpar på men de onda har lärt sig att det gäller att ha försprång. Maskrosorna och jag för en ojämn kamp. Ett par säckar brukar försvinna för min hand men det kan nog ingen tro. Hur som helst så är det en principsak att inte lägga sig platt och bara ge upp.

När det gäller rabatter har man åtminstone en lite bättre chans att styra upp eländet. Med räfsan i högsta hugg försöker jag identifiera vad som är vad. Hyfsa till det så mycket jag orkar. Min batalj med jordgubbslandet blir av ett tuffare slag då gräset fullkomligt tagit över där. Stackars jordgubbsplantor. Jag hämtar energi, laddar med verktyg och fokus. Nu ska gräset få sig en match.

1 kommentar:

  1. Här är det kirskål och knölklocka, som jag för en ( ojämn) kamp med. Pratade med Karin ( "lilla" dottern) och hon berättade att hon gjort soppa på kirskål. Gjorde paj en gång, med skolelever, och åt mycket övergiven kirskålspaj. Vilket föranledde mitt livs värsta magknip. Så det var ingen hit. Maskrosvin har jag också gjort. Starkt blev det efter ett par års lagring... men besk jästsmak satt i. Så det mesta blev uthällt. Men som sallad ska maskrosblad visst funka. Önskar dig god lycka i kampen och lycka till med köksrenoveringen. Läser varje dag... men det blir sällan av att kommentera. Idag blev d et av....

    SvaraRadera