onsdag 13 maj 2015

Jo då, jag kämpar på


Dags igen för en rask morgonpromenad. Solen var framme men så även blåsten. Brrr... Mötte några morgonpigga joggare och en yrvaken hundägare men annars var det mest jag och fåglarna ... och maskarna.

Även de här finingarna förgyllde min morgontur
Bevittnade en mordisk attack (eller en kärlekshandling) där en svart skogssnigel kastade sig över en stackars mask. Stannade inte för att se hur det gick men jag tror inte på någon lycklig upplösning. Livet vid Adelsnäs är hårt. 





Tack för glada och peppande tillrop - jag är glad över att läsa uppdateringarna i vår utmaningsgrupp. Alla gör på sitt sätt och pusslar för att få ihop det. Vi har vår coach gemensamt men annars är vi lite här och där i landet. Internet handlar definitivt inte bara om att bli stillasittande. Just nu väldigt mycket tvärtom. 28 dagar kvar nu :-)

God morgon!



2 kommentarer:

  1. Imponerande. Fast något man borde ta efter. Tio dagar under maj och juni skulle man ju kunna utmana sig. För att få uppleva det som så många pratar om, vackerheten på morgonen. Start halv sex.....Något att fundera över för en morgonsömntuta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just maj är så vackert och mitt i all stress mot terminens slut så missar man att njuta av det. Detta är ett ypperligt sätt. Det kommer dock inte naturligt för mig så ett visst mått av tvång är perfekt.

      Radera