måndag 11 maj 2015

Träningens fiende kämpar vidare

Jag är inte den som är särdeles förtjust i utmaningar. Jag tror jag ofta är alldeles för bekväm. Det är lite synd för just saker som testar mina gränser lite är både bra och nyttiga. Det gäller att jag på något sätt kan lura mig själv till att göra något jag vet att jag borde göra, fast jag tycker det är jobbigt.

När det gäller träning så har det alltid funnits ett motstånd där och det har varit samvaron med gruppen eller laget som har "lurat" mig. När man tränar ihop så är det någon som har koll och det är bra. Att vara med i en grupp via facebook passar mig alldeles utmärkt. Jag känner någon slags stolthet och princip att inte fuska mig igenom de utmaningar jag antar. När det blir tungt så är det ett stöd att veta att även andra sliter som jag.

Nu är det 30-day-challenge igen. Tre gånger i veckan ska det morgontränas och så är det ett digert styrketräningsprogram. Jag ska verkligen kämpa på. En bra början är viktig så nu går jag ut hårt med blogginlägg och bildbevis. Peppa mig gärna för jag lär behöva det!







Sagolikt vackert vid Bysjön





Träffade inte på några djur trots att jag fick ta mig förbi elstängslet







Att böja sig ner och plocka några blommor på väg tillbaka var en liten utmaning för stela ben - bra som stretchövning


Nu är jag igång med min utmaning. Vädret var på min sida och frukosten smakade lite extra gott. Den genomklappning jag befarat redan vid Templet uteblev men vi får väl se hur pigg jag är framåt tvåhugget i eftermiddag. 

2 kommentarer:

  1. Wow! Imponerande! Vad morgonpigg du är! Kan tänka mig att det är vackert. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pigg och pigg. Dag ett är det bara att bita ihop. Det vackra vädret gjorde det lite lättare. Tre morgonpass per vecka hoppas jag få ihop i alla fall. Tackar för pepp :)

      Radera