fredag 4 januari 2013

Brädspel på Duvedal

I serien konstiga spel jag aldrig trodde jag skulle spela kom så igår turen till ett hundspel -Champion. Det gick ut på att föda upp hundar och att lyckas på utställningar samtidigt som man slingrade sig fram på en bana där man försökte undvika avgifter för extra mat, avelsresor i Europa och valpsjuka. Jag lyckades få fram en boxer som blev champion men fick se mig slagen av pappa med 40 poäng. Hans champion var en cocker spaniel. Mamma var något förgrymmad eftersom hon satsat hårt på cockrarna. Både hon och brorsan (som länge satt med en ensam tax) led hårt av valpsjukan och var bitvis helt utan hundar.

Det är inte ofta vi träffas hela familjen - lite konstigt eftersom det bara är brorsan och jag - men nu hade vi några mysiga timmar ihop. Att sedan spelet var lite märkligt spelade mindre roll. Det är viktigt att vara rädd om det man har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar