söndag 20 januari 2013

Konsten att fylla år - på mitt sätt

Om alla helger kunde vara som den här så skulle jag gott tänka mig att fylla fyrtio några gånger till.

Bio med likasinnade entusiaster. Mat och umgänge med människor jag tycker om. Mycket lugn och ro och egentid och så fortsatt fika och umgänge med människor som betyder mycket för mig. 

Just nu känner jag mig på bra humör och funderar bara över hur jag ska kunna behålla den där känslan av lugn och glädje. Att ha gjort ett val att ha en lugn, bra helg och att ha lyckats med det fyller mig med tillförsikt. Det är möjligt att ta kontroll på ett bra sätt. (Visserligen underlättar det om sambon då tar kökstjänsten ...)

Det är nog lite som med trädgården. Bara det finns en grundstruktur att stötta sig mot så kan det finnas olika delar. Några med mer ordning, några med lite mer bångstyrigt innehåll och några rent nyttiga delar. Det gäller bara att hitta ett sätt att ta sig an de där delarna i olika delar och uppskatta dem för det de är.

I år ska jag lägga mer fokus på mig själv och mitt välmående och där ingår att människor och katter kring mig också ska må bra. Jag har förhoppningar om att även trädgården kommer att dra nytta av detta eftersom trädgårdsarbete är bland det bästa som finns för att pigga upp mig. Mina Garden Girl-brallor kommer att slitas på även i år!


Med smultron från Askeby
Njuter av solen
Min nya fina skyddsängel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar