måndag 7 januari 2013

Nollad och utmattad

Att jag överhuvud taget skulle nå ner till det där efterlängtade nollstrecket är helt otroligt. I tre dagar har jag klurat, tänkt, knattrat och scrollat. Helt slut är bara  förnamnet och ändå känner jag mig alldeles för pigg för att gå och lägga mig direkt. Det blir till att försöka varva ner lite först. Inte helt fel att göra det eftersom det fanns behov lite här och där att städa i ordning bland alla papper och filtar jag strött omkring mig hela helgen. Dessutom uppskattar  ju sambon att få några frukostmackor med sig när han åker till jobbet.

Servicen idag har varit kanon. Min käre sambo har servat med kaffe, choklad, matlagning, sladdar och rätt mycket kattvakt. Toppen. 

Imorgon startar jobbet igen. Morgondagen skulle få ägnas åt just omdömesskrivande men den behövs för min del till förberedelse och lite rensande band papper som dräller på fel ställen så kompensera mig för den här intensiva tiden får jag göra någon annan dag

Jag tror jag lyckades hålla fanan högt in i det sista. Om det är något som är konstigt är det tack och lov inte några svårigheter att rätta till det. Eleverna  är bra på att säga till om de inte fattar. 

Det är nu det mer handfasta arbetet startar - arbetet med att leda in och guida alla på en väg som leder dem mot målen där framme. En arbetsam väg men också en rolig och spännande väg. 

Allt utvärderande, bedömande och dokumenterande gör mitt arbete tungt och tidsödande. Tid och energi jag skulle vilja lägga på planering av spännande och roliga projekt måste läggas på formalia. Ibland undrar jag hur jag orkar. Ibland gör jag det inte - orkar alltså ...

Tur att de där eleverna finns så att mitt och alla mina kollegors jobb också blir världens bästa jobb! 

Vårterminen - here I come!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar